Wednesday, 6 April 2016

საჩვენებელი გაკვეთილი ქართულ ენასა და ლიტერატურაში ( VIII კლ)
მასწავლებელი: თ. ქააძე
გაკვეთილის თემა: გ. ლეონიძე,  ,,მარიტა“ ( შემაჯამებელი მეცადინეობა).
შესავალი:   გ. ლეონიძის მშობლიური კუთხის _ კახეთის ისტორიულ-გეოგრაფიული                         
მიმოხილვა საქართველოს ფიზიკური რუკისა და ფერადი სლაიდების
                     სლაიდების საშუალებით.
ძირითადი ნაწილი:   
 ა) შინაარსის მოკლე მიმოხილვა და პერსონაჟთა დახასიათება ავტორისეული ლექსიკის    გამოყენებით
ბ) ძირითადი პრობლემების დაყენება პერსონაჟთა ფრაზეოლოგიის გამოყენებით
                                    „ რა უნდა უსიყვარულო სიყვარული .... ‘’
                                    „ სად დავკარ და სად გავარდა.... ‘’ და სხვა.
 გ) საზოგადოების გავლენა პიროვნებაზე და პირიქით ( სოფელი და მარიტა, ციციკორე და სოფელი)
დ) ნაწარმოების სამოქალაქო და სამართლებრივი აქცენტები ( თვითგასამართლება, პიროვნების ღირსების შელახვა, პირად საქმეში ჩარევა).

გაკვეთილის მიზანი :  გააღვიძოს მოსწავლეებში პროტესტი უსამართლობის
 და ბოროტების წინააღმდეგ, თანაგრძნობა მართალი და დაჩაგრული ადამიანის მიმართ და გაიგოს თავისი კონსტიტუციური და სამართლებრივი უფლებები.
გამოყენებული რესურსები:  ლიტერატურა ( გ. ლეონიძის ,, ნატვრის ხე“, თ. აბულაძის ფილმი ,, ნატვრის ხე“, ფრაგმენტები საქართველოს ისტორიიდან, საქართველოს ფიზიკური რუკა, კახეთის სოფლების ნინოწმინდის , პატარძეულის და ცივგომბორის ფერადი ფოტოები,  საქართველოს კონსტიტუცია.

დასკვნა :    საჩვენებელმა გაკვეთილმა მიზანს მიაღწია, მოსწავლეებმა აღიქვეს ყველა პრობლემა და გამოთქვეს აზრი დღევანდელობის გათვალისწინებით, გაიგეს თავიანი პიროვნული და კონსტიტუციური უფლებები, გაეცნენ გ. ლეონიძის ლექსიკას და დასახეს ამ პრობლემის გადაჭრის მათეული აღქმა.

No comments:

Post a Comment